Decembar je mesec pun izazova kako za male, tako i za velike kompanije. Usled opšteg uzbuđenja za nadolazeće praznike i obima posla koji mora da se završi do kraja meseca, a samim tim i do kraja godine, još računajući spajanje praznika, veliki je podvig motivisati zaposlene da održe fokus i istraju u zadacima. Zato je važno da menadžeri prepoznaju rizik koji decembar nosi sa sobom i predvide prepreke koje se mogu naći na putu timova koje vode.
Pogledajte kako da na 5 efikasnih načina motivišete tim i uspešno ostvarite biznis planove koje ste definisali za tekuću godinu:
Organizujte Quality time sa članovima tima
Uprkos povećanom obimu posla u hladnim, decembarskim danima, vrlo je važno pronaći vremena za Quality time sa zaposlenima van kancelarijskih day-to-day razgovora. Bilo da vodite individualne razgovore sa zaposlenima ili ih sve okupite za grupnu diskusiju, bitno je otvoriti teme za poboljšanje produktivnosti na radnom mestu. Stavite im do znanja da je njihovo mišljenje važno i da od svakog želite da čujete na koje poslovne izazove nailaze, kao i predloge potencijalnih rešenja za takve situacije. Možda baš kroz Quality time saznate šta je to što je timu nedostajalo u prethodnom periodu i kako možete da nadomestite potrošeno vreme.
Podstaknite praznični duh tematskim tim bildinzima
Mnogima su novogodišnji i božićni praznici omiljeni deo godine. Umesto da suzbijate praznični duh u poslovnom okruženju, podstaknite ga različitim tematskim tim bildinzima. Od Secret Santa razmene poklona, do kićenja jelke ili Ugly Holiday Sweater petka – opcija ima mnogo! Popričajte sa ljudima iz tima u toku pauze ili izvršite kratku online anketu u kojoj svi mogu da izjasne svoje želje i predloge. U zavisnosti od toga za koju aktivnost se odlučite, dogovorite se grupno kada i gde ćete zajedno uživati u prazničnoj euforiji.
Optimizujte i definišite dnevne prioritete
U moru dnevnih zadataka, gde sve izgleda podjednako bitno i hitno, zaposleni se lako izgube. Posledice uključuju kašnjenje sa rokovima, zaboravljanje na bitne informacije i lakša zaduženja, a često i sam output timskog rada bude slabijeg kvaliteta u odnosu na prethodne periode. Jednostavan način na koji možete da rešite ovaj izazov jeste da svako jutro sa timom dogovorite koji zadaci su bitni za taj dan, šta ne sme da se kasni, šta može da se odloži, prebaci i slično. Ukoliko primetite da postoji prazan hod u zaduženjima, popričajte sa timom kako možete da optimizujete proces rada.
Šta posle praznika
Poslovna tenzija u prazničnoj euforiji je velika i prostora za greške je mnogo, a neretko se dešava da je povratak na posao za zaposlene još veća tenzija, jer ne znaju šta će ih na istom sačekati posle pauze. Organizujte sastanak sa zaposlenima i dogovorite planove i ciljeve za januar. Ovo će za vaš tim posebno značiti, jer će moći u miru da uživaju u svom odmoru, a kad se vrate na posao, neće ih sačekati haos i stres, već dobro isplanirana direktiva. Isto je važno da ciljevi koje postavite budu realni i iz ugla zaposlenog po pitanju obima posla, vremenskog okvira i tipa posla.
Budite lični primer timu
Biti vođa tima nije nimalo lagan zadatak. Vi ste osoba kojoj svaki zaposleni može da se obrati, vodite računa da svi rokovi budu ispoštovani i zaduženi ste za opšte funkcionisanje svih članova grupe. Zaposleni se na vas ugledaju kada se obim posla poveća, kada dođe do internih i eksternih promena u kompaniji i kada traže savet u vezi određenog izazova na koji su naišli. Ako postavite sebe kao primer fokusiranog, odgovornog i organizovanog radnika, time ćete i svoj tim nesvesno (pojedince možda i svesno) motivisati da primene tehnike i principe kojima se vi vodite za izvršavanje sopstvenih zadataka.
Zaključak
Motivacija i inspiracija zaposlenih je stvar dobre organizovanosti i kvalitetne pripreme vodećih menadžera kompanije. Iskoristite prazničnu euforiju u svoju korist i podstaknite svoje zaposlene da briljiraju u svom radu i ostvare poslovne ciljeve za tekuću godinu u jednom zdravom i produktivnom okruženju. Organizujte svoje vreme za razgovore sa članovima tima i saslušajte njihove želje, potrebe i predloge za uspešno poslovanje.
U zemljama zapadne Evrope, česta je praksa i davanja prazničnih bonusa ili takozvane ,,13. plate” svojim zaposlenima, jer kada pokažete ljudima da poštujete njihov rad i trud, onda će i oni datisvoj maksimum u narednom poslovnom periodu.
Bitno je prepoznati da je jedan od važnih faktora za opšte zadovoljstvo zaposlenih u kompaniji i poslovni prostor u kome Vaš tim provodi vreme. Svaki detalj prostorije mora biti u korist zaposlenih, tako da neometano mogu da se bave svojim dnevnim taskovima, bez prepreka i poteškoća, a ukoliko želite da saznate na koji način Desk&More može pomoći upravo kod ovog faktora, pogledajte našu ponudu.
This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
3rd Party Cookies
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih podataka poput broja posetilaca i najpopularnijih stranica.
Omogućivanje ovog kolačića pomaže nam u poboljšanju naše web stranice.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!