
Svakodnevni razvoj tehnologije doprinosi poboljšanju i olakšavanju naših života, kako privatnih tako i poslovnih.
Samim tim se i pojavila potreba za nastajanjem pametnih kancelarija koje koriste inovativnu tehnologiju kako bi povećale produktivnost i poboljšale poslovnu saradnju.
Danas je tražnja za prostorima koji se prilagođavaju potrebama zaposlenih u velikom porastu, pa sve navodi na to da ulazimo u eru pametnih kancelarija.
U nastavku teksta, prikazaćemo kako funkcionišu pametne kancelarije i razmotriti neke od ključnih prednosti koje ovaj koncept nudi preduzećima.
Šta su to pametne kancelarije (smart office)?
Kada govorimo o savremenim kancelarijama, uglavnom mislimo na otvorene prostore, zelenilo, prirodno osvetljenje ili moderni nameštaj.
Sa jedne strane je to tačno, ali fizičko radno okruženje nije dovoljno da se moderna kancelarija nazove pametnom.
Pametna kancelarija je visokotehnološko radno mesto koje koristi analitiku i povezanu tehnologiju kako bi se pomoglo zaposlenima da rade efikasnije i produktivnije.
One uključuju inteligentne uređaje i rešenja za poboljšanje produktivnosti, saradnje i upravljanja prostorom i predstavljaju radno mesto gde tehnologija omogućava ljudima da rade bolje, brže i, naravno, pametnije.
Takođe, korišćenje povezane tehnologije i analize podataka omogućuje radno mesto koje je opremljeno za specifične potrebe svakog zaposlenog.
Jedna od mnogih prednosti pametnih kancelarija jeste njihova mogućnost da se brzo prilagođavaju i razvijaju zajedno sa svojim organizacijama.
Alati koji se koriste u pametnoj kancelariji mogu uključivati softver za video konferencije, softver za zakazivanje sale za sastanke, softver za rezervacije, hardverske alate i alate za analizu, dajući uvid u to kako se različiti prostori koriste.
Šta sve pametne kancelarije moraju imati?
Nisu sve pametne kancelarije jednako opremljene. Neke će pružiti bolji ugođaj za zaposlene od drugih, ali svaka pametna kancelarija bi morala da ima:
1. Pametne konferencijske sale
Pametne konferencijske sale će doprineti različitim aspektima pogodnosti i produktivnosti zaposlenih, a poslovni sastanci ili video konferencije će biti značajno ugodniji i olakšani.
Njihova opremljenost je na visokom nivou i uvek možete proveriti dostupnost sale za sastanke, kao i rezervisati termin koji Vam je potreban.
Kompanija Desk&More je otišla korak napred i svojim korisnicima nudi posebnu aplikaciju pomoću koje mogu proveriti dostupnost sala ili rezervisati željeni termin.
2. Savremeni video nadzor i upravljanje posetiocima
Video nadzor je bitna komponenta u okviru pametne kancelarije.
Ne samo da povećava bezbednost na radnom mestu, već se može povezati i sa elementima za rezervisanje i korišćenje prostora pametne kancelarije.
Sa druge strane, poslovanje u pametnim kancelarijama omogućava kompanijama da upravljaju svojim posetiocima i zaposlenima, odnosno da prate broj posetilaca i njihovu svrhu posete.
3. Pouzdana internet konekcija
Nestabilna internet konekcija Vam može doneti lošu reputaciju i stvoriti utisak da ste neprofesionalna i neozbiljna kompanija, a što je najgore od svega može dovesti i do gubitka klijenata.
Zato je dobra i pouzdana internet konekcija neophodna u pametnim kancelarijama, jer tehnologija i alati koji su uključeni u poslovanje zavise od toga.
4. Pametna kontrola klime i osvetljenja
Kompanije će teško zadovoljiti potrebe svakog zaposlenog pogotovo kada je klimatizacija u pitanju. Ali pametne tehnologije su to učinile lakšim nego ranije.
Sa pametnim kancelarijama, zaposleni mogu da imaju kontrolu klime u kancelariji, štedeći troškove i energiju.
Isto je i sa osvetljenjem. Pametni sistemi osvetljenja će omogućiti prijatnu radnu atmosferu, a pritom će eleminisati rasipanje energije.
5. Prostorije za odmor
Prostorije za odmor imaju važnu ulogu kada su u pitanju pametne kancelarije.
Svakom zaposlenom u toku radnog vremena je potrebna pauza ili odmor koji će uticati da se on odmorniji i motivisaniji vrati svojim obavezama.
U moderno opremljenim prostorijama za odmor, radnici će se osećati opušteno i prijatno, dok svoju pauzu mogu podeliti sa ostalim kolegama van radnog mesta.
Benefiti korišćenja pametnih kancelarija
Pametne kancelarije pružaju mnogo više mogućnosti u odnosu na klasične tradicionalne kancelarije.
Neki od najvećih benefita korišćenja pametnih kancelarija su sledeći:
Poboljšanje međuljudskih odnosa
Loši kancelarijski odnosi dovode do loših performansi i poslovanja. Pametna kancelarija pomaže u nesmetanoj komunikaciji sa alatkama za saradnju, ćaskanje i deljenje datoteka.
Takođe, pametna kancelarija će stvoriti radnu atmosferu u kojoj će ljudi komunicirati i deliti ideje, kako bi formirali osnovu za inovacije u preduzeću.
Povećanje produktivnosti
Istraživanja su pokazala da kompanije koje ulažu u novu infrastrukturu doprinose povećanju produktivnosti i rasta same kompanije.
Bolja oprema i uređaji omogućavaju sigurno i nesmetano vođenje poslovanja, a pritom će i uticati na zadovoljstvo zaposlenih i povećanje motivacije i produktivnosti njihovog rada.
Bolja organizacija poslovanja
Uz pametne kancelarije organizacija samog poslovanja biće mnogo jednostavnija.
Uvek možete proveriti dostupnost kancelarija ili sala za sastanke i rezervisati ih, a takođe uz pomoć pametnih kancelarija ćete postići bolju komunikaciju, povezanost i saradnju među zaposlenima.
Stvaranje boljeg radnog okruženja
Dobro radno okruženje je dodatni vid motivacije svakog zaposlenog.
Kada zaposlenima postaje zadovoljstvo da dolaze na posao i obavljaju svoje zadatke, tada će i Vaše poslovanje napredovati.
Pametne kancelarije, kontrolom stvari kao što su grejanje, osvetljenje, ventilacija, voda i vazduh unutar zgrade, pružaju mogućnost zaposlenima da nesmetano izvršavaju svoje dužnosti.
Prema istraživanjima, većina ispitanika je potvrdila da im je poslovanje u pametnim kancelarijama znatno olakšalo posao.
Gde možete pronaći pametne kancelarije kod nas?
Pored tradicionalnih poslovnih prostora, na tržištu su se pojavili prostori koji nude mnoge mogućnosti poput iznajmljivanja samo jedne radne jedinice, pa sve do potpuno opremljenih kancelarija.
Fleksibilne kancelarije su organizovane u poslovne jedinice (privatne kancelarije) koje mogu iznajmljivati pojedinci ili timovi, čiji će moderno opremljeni prostor i sadržaji doprineti razvoju i većoj reputaciji Vaše firme.
Desk&More je kompanija koja je lider na našem tržištu kada su u pitanju usluge iznajmljivanja visokoopremljenih pametnih kancelarija.
Kompanija Desk&More će Vam pružiti mogućnost zakupa kancelarijskog prostora zavisno od potreba Vašeg biznisa, uz prilagođavanje kancelarija svakog meseca prema broju zaposlenih.
Više nećete morati da brinete o aktivnostima koje Vam oduzimaju mnogo vremena i novca, kao što su održavanje prostora, internet konekcija, angažovanje čistača ili čak recepcionera.
Na Vama je da se maksimalno posvetite svom poslovanju, a radnu atmosferu i ostale sporedne aktivnosti prepustite stručnoj kompaniji kao što je Desk&More.
Ukoliko želite da saznate više informacija o našoj ponudi i paketima, budite slobodni da nas kontaktirate.