Kako kreirati dobar pitch deck?

desk&more

Dobro predstavljanje poslovne ideje pred investitorima je jedan od presudnih faktora koji utiču na njihovo donošenje odluke o potencijalnom ulaganju. U igri je puno faktora, a na neke od njih je moguće uticati dobro pripremljenom pitch deck prezentacijom.

Šta je pitch deck prezentacija?

Pitch deck je kratka prezentacija poslovne ideje koja ima za cilj da potencijalnim investitorima predstavi samu kompaniju, njenu viziju, kao i poslovni plan. Predstavlja informativni dokument sa neodoljivom i ubedljivom pričom o potencijalu koji investitori mogu da ostvare ulaganjem u startup.

Iako prodajna, pitch deck prezentacija nema za cilj da obezbedi finansiranje, već da zainteresuje invesitore i obezbedi priliku za sledeći sastanak i konkretnije pregovore. 

Vrste pitch prezentacije

Za nastavak pregovora i siguran drugi sastanak, investitorima je potrebno predstaviti kako će Vaša ideja promeniti svet u kojem oni posluju, kako će doneti povrat ulaganja i zaradu. Poslužite se proverenim formatima prezentacije koji su se u praksi pokazali najefektivnijim: 

 

  1. Problem/rešenje – najčešći, razumljiv i zato idealan za predstavljanje rešenja ključnih problema koji postoje na tržištu
  2. Prvi rezultati – tip prezentacije fokusiran na brojeve, odnosno metrike koje predviđaju rast, cene akvizicije novih klijenata, podatke o prihodima. 
  3. X/Y – prezentacija koja u jednoj rečenici sažima suštinu poslovne ideje. Kratka, ubedljiva, jasno pogađa suštinu problema i rešenja koje donosi. Najbolji primeri su “Uber for boats” ili “Airbnb for campsites”.
  4. Analgetik (Painkiller) – najbolji tip prezentacije sa ciljem predstavljanja ideja za unapređivanje procesa i načina rada. Koristi se u obraćanju najvišem nivou rukovodstva, u predstavljanju rešenja za one probleme koji rukovodstvo najviše “bole”. 
  5. Kristalna kugla – predviđanje šta dolazi kao sledeći korak na tržištu ili u industriji. Razmatraju se trendovi i budući pravci kojima oni vode. Predviđanja zasnovana na relevantnim podacima i detaljnim analizama imaju veliki potencijal da obezbede investiciju. 

Kao i u svemu, i pri izboru vrste prezentacije treba znati da ne postoji univerzalno rešenje. Ipak, dobrim izborom tipa prezentacije i dobro osmišljenim sadržajem mogu se značajno uvećati šanse za postizanje krajnjeg cilja.

Priprema pitch deck prezentacije

Struktura pitch deck prezentacije mora da naglašava ideje i poslovni koncept kompanije. Uz odgovarajući ton obraćanja, vizuelno privlačan prikaz i jasnoću, biće lako predstaviti ključne informacije: 

  • Vizija i osnovna vrednost
  • Problem
  • Ciljno tržište 
  • Rešenje
  • Model ostvarivanja prihoda ili biznis model
  • Prvi rezultati i potvrda uspeha
  • Marketing i prodajna strategija 
  • Tim
  • Finansije
  • Konkurencija
  • Investicije i upotreba fondova

Predloženi sled omogućava da poruka bude lako razumljiva. Preporuka za pripremu pitch deck prezentacije jeste i jednostavnost sa fokusom na direktno obraćanje, bez detalja, nabrajanja, pie-chartova, složenih tabela. 

Primeri dobre prakse

Neki od današnjih globalnih biznisa, jednom su se našli pred invesititorima sa svojom pitch deck prezentacijom. Među njima je i Hipcamp sa već pomenutim legendarnim uvodom – “Airbnb for campsites” – koji je “zalepio” investitore za stolice. U samo nekoliko reči uspeli su da sažmu srž biznisa – kompletna usluga i pogodnosti koje pruža Airbnb, ali za kampere. 

Facebook-ova prva velika investicija došla je na osnovu prezentacije bazirane na proverenim brojevima i merljivim indikatorima koji su se ticali korisnika, njihovih aktivnosti na samoj mreži i saobraćaju koji se generiše. Ovakvim podacima jasno su predstavlili trenutno stanje, i omogućili konkretna predviđanja u pogledu razvoja i potencijala čitave kompanije. Ovakav koncept prezentacije doneo je prvu investiciju od 500.000$. 

Mattermark, kompanija koja se bavila poslovnom inteligencijom, u svojoj pitch deck prezentaciji odlučila se za predstavljanje konkretnih problema za koje oni nude rešenje. Slikovitim screenshot-ovima pokazali su do koje mere SaaS izveštavanje može biti konfuzno i neefikasno. Naglašavajući nedostakte postojećih rešenja, bilo je lako pokazati koliki potencijal stoji iza njihovog proizvoda. Ovakav pristup kompaniji je doneo investicije u vrednosti od 17 miliona dolara. 

Završne napomene

Znajući koji su to ključni sastojci uspešne pitch deck prezentacije, pristup izradi je mnogo lakši. U tome Vam dodatno može pomoći i ovih 5 ključnih saveta za moćnu biznis prezentaciju. Dodatnu sigurnost za uspeh može obezbediti i okruženje u kojem će biznis ideje biti predstavljane. 

Na četiri premium lokacije u Beogradu, Desk&More nudi vrhunske uslove za održavanje pitch deck prezentacija. Bilo da ih održavate za mali broj investitora ili veću publiku, na raspolaganju su prostori opremljeni najboljom video i audio opremom. Uz to, dostupne su Vam i sale za sastanke koje možete iznajmiti. Sve detalje o uslovima zakupa i raspoloživim kapacitetima možete saznati klikom na link OVDE.

This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.

accept don’t ask me again