Kako formirati uspešan tim i uloga lidera u njemu

 

Xiaomi brend zauzima vodeće mesto u proizvodnji pametnih uređaja, u svetu, kao i u Srbiji. Zapitali smo se kako jedna mlada kompanija koja postoji tek 11 godina uspeva da ide u korak sa gigantima u ovoj industriji i da postigne neverovatan uspeh za tako kratko vreme. 

U trećoj epizodi Desk Talks podkasta razgovarali smo sa Ninkom Đurićem, iz kompanije Xiaomi Srbija, koji je sa nama podelio priču kako je tekao njihov rast – od male internet firme do lidera na tržištu pametnih uređaja danas. Ninko nam je otkrio koliko je bilo izazovno upustiti se samostalno u razvoj globalnog brenda na regionalnom tržištu i na koji način je kasnije formirao i vodio svoj tim saradnika. 

Mi vam prenosimo neke od najzanimljivijih detalja razgovora, a ceo podkast možete pogledati na sledećem linku. 

Xiaomi – od mlade internet kompanije do najbrže rastućeg brenda u proizvodnji pametnih uređaja

Voditelj: Šta je ono što ti misliš da prosto diferencira brend od drugih da je toliko brzo uspeo da napreduje za tako malo vremena?

Ninko: Ра ne bi sebično bilo da kažem da је uspeh samo u Srbiji. Svakako је  Xiaomi  postigao uspeh na mnogo tržišta ako se fokusiramo na našu regiju, na neku centralnu, istočnu Evropu i na nordic, mislim gde sam ја zaposlen, to је neki stub 26-27 zemalja, najveći uspeh је ostvaren u Poljskoj. Ali mogu reći da је u Poljskoj ostvaren prvo zato što је tamo formiran veliki tim, а i bilo је pogodno tržište da se to uradi, zatim је u zapadnoj Evropi Španija mozda najbolja evropska zemlja za Xiaomi, ali svakako i tamo postoji veliki tim. Sad ovde ра mogu da kažem to је bio splet onako jednih okolnosti koje su išle na ruku Xiaomi-u, ја sam ovde od kraja 2019. godine tad је nekako već počelo da se menja dosta stvari na ovom tržištu, vodeći brend u tom momentu krenuo је da stagnira sa inovacijama. Imamo nažalost jednu tužnu situaciju sa tom pričom, vodeći brend koji je spletom nekih okolnosti jednostavno роčео da pada, mislim da mi smo bili na pravom mestu u pravo vreme, iskoristili taj momenat, kako globalno, tako i lokalno.

Voditelj: То mi је posebno zanimljiva priča, izvini što te prekidam, ali stvarno mi se čini da prvi put čujem da је neko predstavljao globalni brend skoro godinu dana radeći sam, i to mi је potpuno jasno iz ugla ako ti počinješ nekakav svoj biznis i tek formiraš neke strategije i ostalo, ali kada је to globalni brend koji već ima svoje principe funkcionisanja kako је to izgledalo?

Ninko: Ра sad zvuči strašno, ali, ovaj, ја sam došao u Xiaomi krajem 2019. kako sam i rekao, ali već Xiaomi је bio prisutan nekih godinu i ро dana na tržištu, imao је već 3 distributera samo u Srbiji, plus u svakoj ovoj zemlji koje pokrivam. 

Voditelj: I ti nisi bio samo za tržište Srbije zadužen, već i za ceo region, i tada i sada?

Ninko: Pa mislim, bilo je teško u startu, ali iskoristio sam što sam  dolazio iz najvećeg konkurenta i dan danas, gde  sam  proveo nekih  10ak  godina, mogu  da  kažem da je to jedna divna  kompanija gde sam naučio danas sve što znam u poslu, pa eto rekao sam u prvim  mesecima iskoristio sve svoje kontakte, sve svoje znanje preneo odatle implementirao  ovde, ali sam između dve ove kompanije imao jednu pauzu, onako dosta dobro da odmorim mozak i da odmorim sebe, i tako da sam onako došao svež u Xiaomi, iskoristio sve to, pogodio se taj momenat i to je  krenulo. Da već treći kvartal prošle godine mi  smo  ostvarili  prvu poziciju u Srbiji, tj. ja sam ostvario, bio sam, kažem zbog svih okolnosti, ali to je bio količinski broj 1, od svih u Srbiji, u tom momentu, i finansijski, najviše pametnih telefona smo prodali u trećem kvartalu prošle godine u Srbiji, ako gledamo količinskii, tako je to se desilo  zbog nekog  spleta  okolnosti, zbog samog truda mene i svih distributera, ali smo nakon  toga  krenuli da širimo tim, i onda smo mislim da sam mnogo više radio u drugoj polovini godine i ako nismo u početku već zabeležili prvu poziciju, ali drugu, ali u Q1 2021. godine opet se vraćam na  onu prvu poziciju, ali ja bih više  bio ponosan na  svoj tim koji je došao u međuvremenu, to ćemo pričati kako i šta smo sve uradili, pa možda najviše u retail-u, ali i u samom project menadžmentu, u samoj strategiji, e-commercu, socijalnim mrežama, znači stvarno imam super tim i stvarno je sastavljen od odličnih individualaca sa ogromnim iskustvom.

Pogledajte ceo podkast

Pozivamo vas da pogledate i poslušate celu epizodu podkasta, puno zanimljivih detalja koje smo spakovali u 30 minuta razgovora. Ispod se nalazi lista svih podcast platformi na kojima možete da nas pratite: 

YouTube: https://bit.ly/31DXYz0
Spotify: https://spoti.fi/3n2IdKd
Google podcast: https://bit.ly/3D5MbY3
Apple podcast: https://apple.co/3kpuVpA
Deezer: https://www.deezer.com/us/show/2936672
Stitcher: https://bit.ly/3D8xfbO
Anchor: https://anchor.fm/desk-talks3
podcast.rs: https://podcast.rs/kako-formirati-uspesan-tim-i-uloga-lidera-u-njemu/

This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.

accept don’t ask me again