7 koraka za efikasno donošenje odluka

fleksibilne kancelarije sa coworkingom

Da li znate šta je to što menadžeri proizvode, a da je izuzetno bitno za kompaniju i tim koijm upravljaju? To su odluke. Ukoliko su dobre, odluke ubrzo prate i pozitivni poslovni rezultati.Kada menadžer prepozna određeni poslovni izazov i precizno ga definiše on je na putu da donese određene odluke.Taj proces će se brže odvijati ukoliko se jasno identifikuje uzrok samog problema nevezano za posledice.

Postoji na desetine alata i tehnika za lakšu organizaciju tokom svih faza prilikom donošenja odluke. Neke od najpopularnijih opcija koje koriste menadžeri su nezaobilazne analize SWOT, PEST, Pareto i analiza troškova i koristi.

Proces efikasnog donošenja odluka

Prema svetski priznatom Harvard Business Review magazinu ukoliko se držite ovih 7 koraka donećete poslovne odluke daleko brže i efikasnije.

1. Zapišite 5 poslovnih ciljeva na koje će vaša odluka uticati. Nakon što ste to uradili, izbegavajte zamku da previše analizirate same ciljeve nakon ovog koraka.

2. Zapišite najmanje četiri realne alternativne opcije. Širenje izbora dovodi do donošenja kvalitetnije odluke za svaki biznis.Ova faza, poznata i pod nazivom matrica odluka, pomaže pri proceni svih mogućnosti odluke. Ukoliko koristite matricu, preporuka je da napravite tablicu sa svim opcijama u prvoj koloni i svim faktorima koji utiču na odluku u prvom redu. Zatim odredite svaku opciju i procenite koji su činioci važniji. Konačni rezultat koji nastaje sabiranjem otkriva koja je opcija najbolja.

3. Zapišite koji vam važni podaci nedostaju. Ne dopustite da vas ono što znate udaljava od onoga što ne znate, i na taj način utiče na donošenje ne baš najbolje odluke za vaš biznis.

4. Zapišite sopstvene predikcije budućnosti, dobre i loše. Kroz planove onoga što očekujete identifikovaćete razne moguće scenarije, a time i sve opcije koje su vam dostupne.
U ovom koraku od koristi može biti T – grafikon, poznat i kao stvaranje liste za i protiv.
Ovaj grafikon služi za bolju procenu prednosti i mana mogućih ishoda. Ova tehnika vam osigurava da se prilikom odlučivanja uzmu u obzir svi pozitivni i negativni elementi.

5. Uključite u tim najmanje dva, ali ne više od šest aktera. Istraživanja pokazuju da više perspektiva smanjuje pristranost i povećava mogućnost zarade.
Ovaj pristup je u engleskom jeziku poznat kao multivoting i koristi se kada je više ljudi uključeno u donošenje odluke.

6. Zapišite sve odluke tima, zašto i koliko tim podržava odluku. Zatim postavite osnovu za merenje rezultata.

7. Zakažite naknadno praćenje rezultata za nekoliko mjeseci. Sklonost da se zaborave odluke nakon što su donete, dovodi do propuštanja prilike da se sprovedu određene ispravke, kao i da se uči iz prethodnog iskustva.

Uprkos značaju koje donošenje odluka nosi sa sobom, samo mali broj menadžera ima redovnu naviku da prati njihove rezultate. Ukoliko je normalno pratiti troškove i prihode firme, klikove na vebu i razne izveštaje, zašto ne pratili najvažniju stvar koju menadžeri rade – odluke koje donose.

Pametne odluke prethode svakom uspešnom biznisu

Kako bi postigli određene organizacione ciljeve, menadžeri u procesu donošenja odluke koriste raspoložive resurse. Resursi su ulaz svakog poslovnog procesa, dok su ciljevi izlaz. Njihov odnos pokazuje stepen uspešnosti i produktivnosti svake firme ili organizacije.

Da bi zaposleni bili produktivni na više nivoa, na tim liderima i menadžerima je da im kroz razne odluke to i omoguće. Jedna od tih odluka je i ona o rasporedu sedenja u kancelariji. Dobra odluka o planu sedenja direktno utiče na bržu saradnju i bolji protok informacija što se direktno ogleda u kvalitenijem i kreativnom rezultatu koji zaposleni isporučuju.

Zato je za postizanje visokih organizacionih ciljeva važan raspored zaposlenih u kancelarijskom prostoru. Napravite prvi korak u donošenju ove odluke i podignite vaš biznis na viši nivo.

Kako bi vam olakšali taj proces pripremili smo vam besplatan eBook koji možete preuzeti na sledećem linku

Donesite pravu odluku i pomozite članovima vašeg tima da bude produktivniji, srećniji i bolji.

This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.

accept don’t ask me again