5 načina za uspešno vođenje zaposlenih kroz promene na radnom mestu
Uspešno odgovaranje na promene je osnovni uslov opstanka kompanije na dinamičnom, savremenom tržištu rada.
Promene na radnom mestu se prema načinu odakle dolaze mogu podeliti na eksterne i interne:
Pokretači eksternih promena mogu biti razvoj novih tehnologija, izmene privrednog sistema, trendovi u određenoj industriji, novi ukusi i preferencije potrošača.
Interne promene su one koje se dešavaju u samoj organizaciji. Neki faktori koji uslovljavaju ove promene su razvoj novih proizvoda, geografsko širenje kompanije, promena broja zaposlenih ili izmena poslovne strategije.
Istraživanje Američke psihološke asocijacije (APA) potvrdilo je da organizacione promene dovode do povećanog stresa zaposlenih, gubljenja poverenja u poslodavce, nesigurnosti i želje da pronađu drugi posao. Zbog toga je važan zadatak menadžera da pomogne svom timu da prepozna pozitivne efekte promena, da im da jasnu viziju toga šta će promena doneti i koja je njihova uloga u svemu tome.
Pažljivo slušajte svoje zaposlene
Uspešno odgovaranje na interne promene zahteva stvaranje zajedničke vizije i cilja svih na koje će promena uticati. Feedback zaposlenih je veoma važan pokretač internih promena jer od njih možete dobiti pouzdane informacije koji segment poslovanja ne funkcioniše dobro, šta se može promeniti i koliko su zadovoljni trenutnim stanjem u kompaniji.
Ukoliko je reč o eksternim promenama, uvažavanje mišljenja i stavova vaših zaposlenih o aktuelnim trendovima i promenama na tržištu rada važan je faktor održavanja konkurentnosti kompanije. Poštovanjem profesionalne procene i ekspertize svog tima razvijate poverenje u rukovodstvo što je preduslov prihvatanja promena.
Predstavite promenu kao priliku za napredovanje i rast
Svaka promena u radnom okruženju daje mogućnost za razvoj novih profesionalnih kompetencija. Ohrabrite svoj tim da vidi sve benefite koje će prilagođavanje eksternim promenama doneti ne samo organizaciji, već i njima lično. Pokažite im da verujete u njih, ponudite im sve resurse za profesionalni rast i uverite ih da su sposobni da rade na višem nivou koji im se do tada činio nedostižnim.
Interne promene poput širenja kompanije, broja ljudi u kompaniji ili izmena poslovne strategije mogu biti posebno stresne za zaposlene. Ukoliko im promene unutar organizacije predstavite kao prilike za unapređenje položaja, a ne ugrožavanja trenutne pozicije, smanjiće se pritisak koji vaši zaposleni osećaju i biće motivisani da napreduju.
Pripremite ih za promene
Ako imate prilike i resurse svoje zaposlene možete ojačati edukacijama, treninzima i razvojem novih veština koje će ih pripremiti za promene, kako za eksterne, tako i za interne. Priprema omogućava postepen uvod ljudi u promenu, čime se smanjuje strah od nepoznatog. Kada dođe trenutak da se promene implementiraju, niko u kompaniji neće biti iznenađen i uplašen, već uzbuđen jer se konačno realizuje ono za šta se dugo pripremao.
Da bi ovakav vid pripreme bio uspešan veoma je važno da postoji kontinuitet i sistematičnost. Odustajanje na pola puta, prekidanje i ponovno nastavljanje, nepovoljno utiče na motivaciju, poverenje zaposlenih i pristup promenama.
Budite pozitivni i entuzijastični
Iako i eksterne i interne promene predstavljaju šanse za napredak, one sa sobom nose i rizike zbog čega mogu da prouzrokuju stres, pritisak i zbunjenost. Zbog toga od pristupa menadžera prema promenama u velikoj meri zavisi kako će se zaposleni ponašati.
Prema tome, ukoliko je menadžer kao neko ko vodi zaposlene zabrinut za efekte promene ili ističe samo rizike, nesigurnost će se preneti i na tim, što će izazvati otpor prema promenama.
Pozitivnim stavom i entuzijastičnim odnosom menadžer treba da pošalje poruku da je menjanje put ka napretku i da nema razloga za brigu.
Zaključak
Upravljanje promenama je dugoročan proces koji zahteva kontinuiran rad sa zaposlenima i doslednost. Unošenjem najpre malih promena u svakodnevni život kompanije možete razviti fleksibilnost svog tima, motivisati ih i dati im vetar u leđa da napreduju. Kada dožive pozitivne efekte ovih malih menjanja, biće spremniji da prihvate velike eksterne i interne promene.
Uspešno suočavanje sa promenama razvija poverenje prema rukovodstvu, samopouzdanje zaposlenih i daje im potvrdu da nisu uzalud trošili energiju, što se pozitivno odražava na produktivnost. Prema tome, priprema tima za uspešno suočavanje sa promenama treba da bude sastavni deo kompanijske kulture.
This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
3rd Party Cookies
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih podataka poput broja posetilaca i najpopularnijih stranica.
Omogućivanje ovog kolačića pomaže nam u poboljšanju naše web stranice.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!