3 stvari koje možete naučiti iz čuvene japanske biznis filozofije

Verovatno ste čuli da je ekonomski oporavak Japana nakon Drugog svetskog rata lekcija koja se uči skoro na svim svetskim fakultetima ekonomije i menadžmenta.

Imajući u vidu gore navedeno, značajno je pomenuti jedan od najzastupljenijih biznis modela u većini japanskih kompanija. Neko je jednom rekao, ako odlučite da naučite samo jednu japansku reč, neka to bude Kaizen. Ukoliko vam ovo ne zvuči poznato, u daljem tekstu ćete otkriti zašto je toliko popularan u biznis svetu i šta predstavlja ovaj koncept poznat pod imenom Kaizen.

Sama reč sastoji se iz dva pojma, ‚‚kai” što u prevodu znači promena i ‚‚zen” što predstavlja poboljšanje. Pojednostavljeno, ovo je zapravo metoda neprestalnog usavršavanja čije 3 osnovne karakteristike slede.

Svakodnevne promene

Uspešne svetske kompanije koje primenjuju Kaizen u svom poslovanju znaju da održavanje trenutnog stanja nije dobro za kompaniju, jer se svet neprestalno menja a samim tim potrebno je da se menja i način poslovanja kompanija kako bi ostale uspešne.

Svakodnevne male promene utiču na bolju produktivnost, kvalitet rada i bolje poslovne prilike firme. Sitne izmene ključnih procesa koje dolaze od strane svih zaposlenih vidno doprinose povećanju profita i lojalnosti klijenata. U praksi se pokazalo da je naročita korist od ove metode nadmašivanje zacrtanih ciljeva jedne firme.

Poboljšavanje radnih procesa na jednostavne načine

U oblasti menadžmenta i ekonomije, prema Kaizenu, zaposleni se ne podstiču na velike pomake i inovacije, već su tim lideri zadovoljni ako svaki zaposleni pruža makar i najmanji doprinos u svakodnevnom napretku kompanije u kojoj radi i procesa u kom učestvuje.

Jedan od najpoznatijih primera uspešne primene Kaizena desio se u kompaniji Tojota nakon izbijanja svetske ekonomske krize kada je rukovodstvo u ovoj kompaniji dobilo blizu 7000 sugestija za unapređenje poslovanja od svojih zaposlenih, i od toga je usvojeno 99% predloga.

Dobra organizacije biznisa vodi do srećnijih zaposlenih

Primena ovog japanskog pristupa u poslovanju ne iziskuje značajna finansijska sredstva, već promenu svesti da se stalno radi na poboljšanju poslovanja, Kaizen su široko prihvatili mnogi biznsi širom sveta čiji su lideri želeli da razviju bolju organizaciju poslovanja.

Menadžeri koji primenjuju koncept Kaizen pružaju podršku zaposlenima kroz podsticanje, pohvale i sprovođenje njihovih rešenja koja uklanjanjaju svakodnevne prepreke u poslu.
Najveći pozitivni uticaj ove japanske filozofije svakako leži u uspostavljanju novih, zdravijih socijalnih navika zaposlenih.

Ukoliko želite da otkrijete kako da motivišete vaš tim da postane kreativniji i da češće dolazi do inovativnijih rešenja, pripremili smo Vam jednostavne savete koje možete da preuzmete ovde

This website stores cookies on your computer. These cookies are used to collect information about how you interact with our website and allow us to remember you. We use this information in order to improve and customize your browsing experience and for analytics and metrics about our visitors both on this website and other media. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.

accept don’t ask me again