Analizirajući specifičnosti kvartalnih izveštaja, ekonomski stručnjaci su došli do zaključka da oni u velikoj meri olakšavaju periodično kontrolisanje pojednih stavki kao i njihovo lakše poređenje. To su opravdani razlozi zbog kojih se kvartalni izveštaji posmatraju kao integralna stavka velikog godišnjeg izveštaja.
Na ovaj način možete bolje kontrolisati troškove, eliminisati nepotrebne izdatke i brže uvideti u čemu i na koji način vaš tim postiže najbolje rezultate. Umesto da čekate rezultate na kraju godine, prilagodite svoje poslovanje prema kvartalnim izveštajima, jer će vam blagovremeno ukazati na rezultate vašeg poslovanja, predvideti kuda vas vode trenutne poslovne operacije i prakse. Ove analize će vam dati korisne ideje o tome kako možete promeniti stvari da biste svoj biznis pravilno usmeravali.
Pored navedenog, predstavljamo vam još 3 pouzdana benefita za vaš biznis, koje vam omogućava segmentiranje rezultata prema kvartalima.
Analiza trendova
Analiza trendova je postupak upoređivanja poslovnih podataka tokom određenog intervala kako bi se utvrdili konzistentni rezultati i identifikovala područja u kojima kompanija najbolje posluje, u cilju daljeg rasta i razvoja biznisa.
Ukoliko primera radi, vlasnik biznisa odluči da pogleda izveštaje iz prvog kvartala iz prethodnih pet godina, može uvideti da je taj period prepoznatljiv po lošim prodajnim rezultatima, i da preuzme određene korake.
Češćim presecima stanja dobijaju se podaci koji su lakši za poređenje što daje verniju i širu sliku o poslovnim rezultatima. Neki od podataka mogu uključivati kratkoročne performanse, trendove prodaje i stope rasta.
Ove informacije mogu pomoći vašem timu kada je u pitanju ažuriranje kratkoročnih ciljeva koji treba da budu uvek u korak sa generalnim ciljevima kompanije.
Analiza jednog trenda često nije je od velikog značaja za sam biznis, ali kada se informacije o raznim trendovima kombinuju sa ostalim poslovnim proverama i informacijama, to može biti moćan alat za odlučivanje.
Bolja komunikacija sa investitorima
Kompanije često izrađuju kvartalne izveštaje kako bi predstavili investitorima i poslovnim partnerima sopstvene performanse i ostvarene rezultate. Za ispravno razumevanje postignutih ciljeva važno je i kako kompanija predstavlja svoje kvartalne i godišnje izveštaje.
Na primer, određena kompanija je u trećem tromesečju zaradila polovinu godišnjeg profita. Ako predstavljaju prodaju iz trećeg tromesečja i upoređuju ga sa četvrtim, investitori možda neće razumeti zašto je došlo do velikog pada prodaje. Mogućnost ukazivanja kroz kvartalne izveštaje na normalne fluktuacije u prodaji može pomoći u održavanju poverenja poslovnih saradnika u interne procese kompanije.
Uticaj na kreiranje uspešnijih strategija
Biznisi imaju koristi od kvartalnih izveštaja kada ih koriste za godišnje poređenje finansija jer na ovaj način određuju pristup i alate koje će upotrebiti da iz aktuelnog stanja dođu do ostvarenja generalnih ciljeva.
Ukoliko se vratimo na primer vlasnika biznisa koji pet godina ostvaruje najlošije rezultate u prvom kvartalu, nakon analize stanja može odlučiti da u narednom tromesečju uvede podsticajne prodajne programe za povećanje prodaje. Kad bude pregledao sledeće tromesečne izveštaje, uvideće jesu li konkretne mere uticale na povećanje prodaje.
Određena kompanija takođe može uštedeti novac tokom prvog tromesečja tako što neće prikazivati prodajne oglase, ako izvršni tim shvati iz prethodnih izveštaja da oni ne povećavaju prodaju.
Zaključak
Strateško planiranje utemeljeno na tromesečnim izveštajima može biti od velike koristi za vaš biznis, naročito kada se u same procese uključe i svi članovi tima sa idejama kako da rezultati kompanije u narednom periodu budu bolji.
Međutim, najbolji rezultati se postižu kada se tromesečni izveštaji kombinuju sa godišnjim, tvrde svetski stručnjaci kao što su Robert Pozen i Mark Roe. Na taj način ostvaruje se prednost od blagovremenih, detaljnijih izveštaja tromesečja zajedno s dugoročnim izgledima koje pružaju godišnji i polugodišnji izveštaji.
Pored toga, mnoge uspešne kompanije koriste usluge eksternih saradnika za izradu izveštaja, što im daje objektivniji uvid u krajnje rezultate.
S obzirom na to da sve navedeno ukazuje na činjenicu da je izrada kvartalnih izveštaja složen i zahtevan proces, pripremili smo vam 4 ključna koraka koji će vam značajno olakšati početak planiranja ciljeva u sledećem kvartalu.